Vaak horen we van onze klanten in een gesprek over hoe we de kosten van een applicatie berekenen, dezelfde vraag: waarom is het onmogelijk om direct de kosten van de applicatie aan te geven? Waarom moet u een testadvertentiecampagne doen? Ons artikel is gewijd aan de antwoorden op deze vragen. Een testadvertentiecampagne is een werkfase waarin de effectiviteit van verschillende advertentiekanalen, onderwerpen en advertenties wordt beoordeeld en het doel is om het aantal en de kosten te bepalen van inkomende aanvragen via contextuele advertenties. Deze informatie is nodig om naar de werkfase voor een aanvraag bij een klant te gaan. Er zijn verschillende belangrijke factoren die van invloed zijn op de kosten van een productbod: Kenmerken van de doelgroep. Aangenomen wordt dat PPC-advertenties massamarktgoederen het beste verkopen aan een breed publiek van consumenten, zoals CASCO-verzekeringsclaims of aanvragen voor consumentenleningen. Maar er zijn klanten met een totaal andere doelgroep: een bedrijf verkoopt bijvoorbeeld metaalbewerkingsapparatuur. De eigenaardigheid van de doelgroep van dit product is dat gebruikers zoekresultaten meer vertrouwen dan contextuele advertenties, en ook liever bellen en verzoeken per fax verzenden dan dat ze sollicitaties op de site invullen. De belangrijkste taak is in dit geval de noodzaak om de bronnen van inkomende oproepen te identificeren met behulp van de ID-code. Lage gemiddelde check. Ook heeft de gemiddelde controle van uw product invloed op het succes en de winstgevendheid van contextuele advertenties. Laten we aannemen dat de gemiddelde conversie van verkeer naar verzoeken 1% is, en om een bestelling van de site te laten plaatsvinden, moeten er ten minste 100 gerichte bezoekers komen. Laten we de minimale (vanuit het oogpunt van reden, niet advertentiesystemen) kosten per klik nemen, waarbij het mogelijk is om de N-de hoeveelheid verkeer naar de site te halen – minimaal 10 cent of 3 euro. We doen een simpele mentale operatie: 100 * 3 euro. = 300 euro. Als u dus bereid bent om voor elke potentiële klant te betalen vanaf 10% van de bestelwaarde, moet uw gemiddelde factuur minimaal 3.000 euro bedragen. Verder, als de gemiddelde cheque lager is, zal het aandeel van advertenties in de bestelling hoogstwaarschijnlijk meer dan 10-15% bedragen. Als de gemiddelde cheque hoger is, hebt u daarentegen meer financiële mogelijkheden om potentiële klanten aan te trekken. Waarneembare seizoensgebondenheid van het product. Als je contextueel adverteren gaat gebruiken als tool om het hele jaar door potentiële klanten aan te trekken, dan is het aan te raden om een testadvertentiecampagne uit te voeren in een periode dat je seizoensgebondenheid niet uitgesproken is. Dit komt door het feit dat de geplande indicatoren zullen worden verlaagd als gevolg van de toegenomen vraag, en wanneer het seizoen voorbij is, zal het beeld van het aantal en de kosten van aanvragen worden vertekend. De ideale optie is om voor elk seizoen meerdere testadvertentiecampagnes uit te voeren. Hoge concurrentie in uw branche. Een zeer belangrijke factor bij het bepalen van de kosten van een applicatie is het concurrentievermogen van het onderwerp, aangezien de tarieven er rechtstreeks van afhangen, en dus de berekening van het budget. Seizoensgebondenheid heeft uiteraard invloed op de toename van concurrenten. En over het algemeen blijven de kosten van de applicatie nooit het hele jaar stabiel: onder invloed van veranderingen in vraag en aanbod fluctueren de kosten. Soms loopt het heel abrupt op, in zulke gevallen bespreken we de gewijzigde situatie met de klant en stellen we een nieuwe prijslijst op (meestal is dit slechts een “spiegel” van veranderingen in de productmarkt). Conversie van uw site. Dit is een van de belangrijkste factoren die van invloed zijn op de kosten van uw aanvraag. Het is bijna onmogelijk om te controleren hoe gericht en niet-gericht verkeer van uw site wordt omgezet in applicaties. U moet het empirisch proberen, wat betekent dat u een testadvertentiecampagne moet uitvoeren. Hoogwaardig en aantrekkelijk ontwerp, gemakkelijke en begrijpelijke navigatie, gemakkelijk bestellen van producten – dit zijn enkele van de essentiële factoren voor een goede conversie vanaf de site. Daardoor begrijpt u zelf al dat gissen hoeveel een aanvraag voor een product in elk specifiek geval kost, onmogelijk is en allereerst onprofessioneel is. We zijn toegewijd aan statistieken en cijfers. Wij zijn van mening dat het beter is om 2-3 weken te besteden aan het verzamelen van statistische gegevens en samen met u een adequate prijslijst op te stellen, in plaats van akkoord te gaan met probabilistische cijfers.
https://www.webdeveloper.today/2022/09/flutterflow-templates-simple-review.html |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Knusse inrichting met kamerplanten Sfeer, kleur en levendigheid. Dat is waar een goede Kamerplanten voor zorgt in een interieur. Iedere inrichting kan een goede kamerplant gebruiken. Het fijne is...
- Alarm voor ouderen Met persoonlijke alarmen kunnen mensen om hulp bellen als ze thuis een ongeluk krijgen of vallen. Ze kunnen oudere en minder valide mensen helpen zich thuis...
- Op zoek naar een SEO Agency? Wil jij graag jouw SEO werkzaamheden uitbesteden omdat je maximaal rendement wil behalen met jouw bedrijf? Dan raden wij je aan eens te kijken...
- Online shoppen: 5 tips om een miskoop te voorkomen Steeds vaker shoppen we online. Ben jij hier ook fan van? Dat is ook niet zo gek. Online zijn er zoveel leuke webshops te vinden,...
- Elektrische haard Elektrische haard Iedereen die zich de laatste Elfstedentocht kan herinneren heeft zijn jeugd al een tijdje achter de rug. Onze winters worden steeds minder lang...
- De beste verzendzakken voor uw verpakkingsbehoeften Verzendzakken zijn tegenwoordig erg populair en worden wereldwijd voor verschillende doeleinden gebruikt. Ze zijn verkrijgbaar in verschillende maten, vormen, kleuren en materialen die geschikt zijn...