Zoek je een manier om meer kracht op te bouwen? Je figuur te verbeteren? Of je rug en bekkenbodem te versterken? Met Elektrische spierstimulatie (EMS) kun je dit allemaal bereiken. Circa 50 jaar wordt EMS gebruikt voor opbouw en ter ontspanning van de spieren. Vanaf 1970 hebben topsporters een flinke groei in kracht ontwikkeld met behulp van kleefelektroden op dezelfde spiergroepen. Vanaf circa 15 jaar worden de elektroden in een pak of vest genaaid. Sinds die tijd kunnen alle spiergebieden gezamenlijk gestimuleerd worden. Dit is EMS training voor het gehele lichaam met behulp van 12 elektroden paren.

EMS training

Met EMS training kun je zelf bepalen waar en wanneer je traint. Zo kun je thuis of onderweg trainen op een moment dat jou goed uitkomt. Ook is het mogelijk dat je gezinsleden gebruik maken van de EMS training. De EMS apparatuur is een medisch gecertificeerd product en veilig in gebruik. Daarnaast kun je met een afstandsbediening indien gewenst op elk moment de training afbreken. Je hebt keuze uit 40 video trainingsprogramma’s om jouw persoonlijk trainingsdoel te behalen. Ieder programma duurt 20 minuten. De video trainingsprogramma’s kun je terugvinden in de FREE-EMS APP, in de online trainingsruimte of als download voor TV, tablet en smartphone.

Trainen met spierpijn wel of niet aan te raden?

Sporten met spierpijn is niet gevaarlijk, maar wordt ook niet aangeraden. Hierbij is het afhankelijk hoe sterk de pijnlijke spieren zijn. Met de EMS-training dien je 72 uur pauze tussen trainingssessies te houden, hierdoor hebben je spieren genoeg tijd om te herstellen. Wanneer je een standaard krachttraining doet, is het niet aan te raden om te trainen met spierpijn. Dit stimuleert de spiertoename niet, maar tasten de verwondingen in het spierweefsel aan. Als je spierpijn hebt is het raadzaam om je spieren rust te geven en warm te houden.

https://www.stimawell.com/