Intelligent Automation is een combinatie van Robotic Process Automation, Artificial Intelligence en andere opkomende technologieën zoals bijvoorbeeld chatbots. Steeds meer organisaties zijn in de laatste jaren gestart met de implementatie van één of meer RPA bots. Er zijn zelfs bedrijven met meer dan 100 robots, die hun medewerkers helpen met saai en repetitief werk. Intelligente Proces Automatisering gaat echter verder waar Robotic Process Automation stopt. Denk maar eens aan een proces, waar klanten aan een klantenservicemedewerker vragen om hun adresgegevens aan te passen. Op dit moment bellen klanten nog naar de klantenservice, en wordt er vervolgens een RPA bot gestart om de wijzigingen door te voeren in een of meerdere IT-systemen. Dit proces kan nog efficiënter worden geautomatiseerd door een chatbot aan de voorkant verzoeken te laten doorgeven aan een RPA bot in de backoffice. Het combineren van verschillende technologieën, zoals RPA, chatbots en Artificiële Intelligentie wordt ook wel hyper-automation genoemd. Met hyper-automation ga je van het automatiseren van (delen van) bedrijfsprocessen over naar de volgende stap, en automatiseer je end-to-end processen binnen jouw organisatie! Hoewel Intelligent Automation gebruikt kan worden binnen digitale transformaties, is het op zichzelf geen digitale transformatie. Met digitale transformatie worden veranderingen van het businessmodel bedoelt – die inspelen op de snel digitaliserende wereld. Hoewel automatisering aan de achterkant wel bijdraagt aan de prestaties van de organisatie kan er niet worden gesproken van een digitale transformatie. Er is pas sprake van digitale transformatie wanneer een organisatie zijn services of producten gaat aanpassen aan de digitale wereld. Denk maar eens aan een bedrijf dat video’s verhuurt – en dat met een streaming (betaal per maand in plaats van per film) dienst gaat werken. Dat is digitale transformatie! Kan automatisering dan niet bijdragen aan digitale transformatie? Zeker wel. Een integratie van een chatbot kan bijvoorbeeld de klantervaring verbeteren. Het sneller verwerken van aanvragen zorgt voor meer tevreden klanten. Al deze steentjes dragen samen bij aan de digitale transformatie van de organisatie. Ook het training potentieel is enorm! Een van de belangrijkste bottlenecks voor digitale transformatie is cultuur. Door jouw medewerkers een aanraking te laten komen met technieken zoals RPA, Chatbots en andere technologieën kun je ze voorbereiden op de grotere digitale transformatie – en wellicht positiever over digitalisering laten denken. Overweeg bijvoorbeeld een Robotic Process Automation training om jouw medewerkers kennis te laten maken met deze opkomende technologie! |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Met je hoverkart het circuit op Wat is een Hoverkart? Een Hoverkart is eigenlijk een stoel die op uw hoverboard past. De beste manier om het meeste uit deze ervaring...
- Kantelbare cameramasten voor beveiliging en bewaking Kantelbare cameramasten worden gebruikt voor de beveiliging en bewaking van bedrijventerreinen, parkeerplaatsen en andere openbare ruimten. Voor wat voor doeleinde wilt u deze cameramasten bestellen?...
- Waarom zou je verschillende alles in 1 pakketten vergelijken? Je ontkomt er niet aan. Elk maand wordt een bepaald bedrag van jouw rekening afgeschreven zodat jij kunt internetten, series kunt kijken en bellen met...
- Laat je muren behangen door de behanger in Hengelo Het behangen van muren is niet het makkelijkste klusje dat er bestaat. Het vraagt veel tijd en aandacht om te zorgen dat de banen van...
- Naambord kopen? Laat je inspireren bij De naambordenspecialist Zoek jij een persoonlijk en leuk naambordje voor bij je voordeur? Heb je al helemaal in je hoofd wat voor bordje je precies wilt? Of...
- Hippe naambordjes van hout en emaille huisnummers van Naambordkopen.nl Een imposante, nieuwe voordeur. Keurig afgewerkte kozijnen. Een voortuin die er perfect bij ligt. Wat ontbreekt er in dit rijtje om de entree van uw...