Met de basisziektekostenverzekering van HollandZorg bent u goed verzekerd tegen de meest noodzakelijke zorg. Denkt u aan een huisartsenbezoek, een opname in het ziekenhuis en een noodzakelijke operatie. Bent u de Nederlandse taal nog niet machtig? Geen enkel probleem. U kunt in het Engels communiceren met de HollandZorg-medewerkers. Uw verzekeringsdocumenten kunnen ook in het Engels worden opgesteld. Indien u tijdens de periode van uw Nederlandse arbeidscontract tijdelijk weer even in uw eigen land bent, worden eventuele zorgkosten daar vergoed door HollandZorg. Of u in aanmerking komt voor de zorgtoeslag buitenlander? De HollandZorg klantenservice vertelt u wat de regels zijn. En als u dan toch belt, kunt u meteen al uw vragen stellen over de Salland tandartsverzekering. Toegang tot zorg voor buitenlandersDe ervaring leert dat het voor buitenlanders die voor een bepaalde periode in Nederland werken het lastig kan zijn om een toegang te krijgen tot zorg zoals een huisarts in de buurt. De taal kan een barrière zijn en de gemiddelde arbeidsmigrant blijkt zich te laat ziek te melden. Soms weten mensen ook niet waar ze naartoe moeten voor bepaalde zorgbehandelingen. Healthcare for internationalsOm het voor al die hardwerkende buitenlanders wat makkelijker te maken, hebben Frank van Kemenade (huisarts uit Venlo) en Leo Kliphuis (verbonden aan huisartsenorganisatie Cohesie) een gespecialiseerde praktijk opgericht. Het initiatief heet H4i – Healthcare for internationals – en de focus ligt voor 100% op arbeidsmigranten. Op de website van zorgverzekeraar HollandZorg staat een interview met beide heren. Zij spreken daar de verwachting uit dat het aantal buitenlandse werknemers de komende jaren zal blijven groeien. Tegelijkertijd hebben de meeste Nederlandse huisartsen geen plek meer voor nieuwe patiënten. Leo en Frank spelen hierop in met hun hybride praktijk. Via de werkgever of het uitzendbureau kan men zich melden bij H4i. Dankzij een handig terugbelsysteem waarbij patiënt en tolk rechtstreeks in de eigen taal communiceren, is er geen taalbarrière meer. De triage kan telefonisch of digitaal plaatsvinden. Patiënten stellen hun vragen via Whatsapp of email. Indien nodig volgt een fysiek consult. Veel gast-werkers willen graag meteen naar het ziekenhuis, omdat ze simpelweg niet bekend zijn met het fenomeen huisarts. Ook dit obstakel weet H4i te tackelen, omdat de praktijk zich in een ziekenhuis bevindt. |
https://www.hollandzorg.com/nl |
