Steeds meer bedrijven laten een inkoopadviesbureau een spend analyse maken van hun uitgavenpatroon. Aan de hand daarvan kan de bedrijfsvoering geoptimaliseerd worden. Daarbij gaat het voor een groot gedeelte over kostenbesparing – maar niet alleen maar. Een inkoopadviesbureau kijkt bij een spend analyse naar het hele bedrijfsproces, de uitgaven die u doet, en de leveranciers die u heeft. Daar kunt u als bedrijf op veel verschillende vlakken uw voordeel mee doen.

Wat heeft u aan een spend analyse van een inkoopadviesbureau?

Als u denkt aan een spend analyse, dan denkt u waarschijnlijk allereerst aan het beperken van kosten en het vergroten van de winst. Inderdaad is dat een belangrijke doelstelling van het inkoopadviesbureau, maar het is lang niet het enige. Wat kan zo’n analyse nog meer voor voordelen hebben? Een goed debiteurenbeheer en goed contractmanagement is een manier om de risico’s te verlagen, die uw bedrijf loopt. U krijgt meer inzicht in de prestaties van uw leveranciers, en u bent beter op de hoogte van de contracten die u heeft afgesloten. Dat kunt u allemaal in uw voordeel gebruiken om uw eigen bedrijf in stabiel vaarwater te houden.

Winst behalen met kortere doorlooptijden

Een spend analyse kan leiden tot het verbeteren van de doorlooptijd van uw bedrijfsvoering. Daardoor neemt de kwaliteit toe, nemen de kosten af, behaalt u kortere doorlooptijden en kunt u meer doen en krijgt u beter overzicht in de bedrijfsvoering. Uiteindelijk vertaalt dit zich in tevreden klanten en tevreden partners. Zoals ieder bedrijf bent ook u gebaat bij een heldere en overzichtelijke bedrijfsvoering. Door een bureau als Grippr in te schakelen en een analyse te laten maken van de kosten die u maakt, kunt u ongrijpbare processen inzichtelijk maken. Met nieuwe software en aan de hand van metingen ontstaan er nieuwe ideeën om uw bedrijf te optimaliseren.