Internet marketing

Waarom het onmogelijk is zonder een test of de eerste fase van het werk met ons bedrijf

junior web designer

Vaak horen we van onze klanten in een gesprek over hoe we de kosten van een applicatie berekenen, dezelfde vraag: waarom is het onmogelijk om direct de kosten van de applicatie aan te geven? Waarom moet u een testadvertentiecampagne doen? Ons artikel is gewijd aan de antwoorden op deze vragen.

Een testadvertentiecampagne is een werkfase waarin de effectiviteit van verschillende advertentiekanalen, onderwerpen en advertenties wordt beoordeeld en het doel is om het aantal en de kosten te bepalen van inkomende aanvragen via contextuele advertenties. Deze informatie is nodig om naar de werkfase voor een aanvraag bij een klant te gaan.

Er zijn verschillende belangrijke factoren die van invloed zijn op de kosten van een productbod:

Kenmerken van de doelgroep.

Aangenomen wordt dat PPC-advertenties massamarktgoederen het beste verkopen aan een breed publiek van consumenten, zoals CASCO-verzekeringsclaims of aanvragen voor consumentenleningen.

Maar er zijn klanten met een totaal andere doelgroep: een bedrijf verkoopt bijvoorbeeld metaalbewerkingsapparatuur. De eigenaardigheid van de doelgroep van dit product is dat gebruikers zoekresultaten meer vertrouwen dan contextuele advertenties, en ook liever bellen en verzoeken per fax verzenden dan dat ze sollicitaties op de site invullen.

De belangrijkste taak is in dit geval de noodzaak om de bronnen van inkomende oproepen te identificeren met behulp van de ID-code.

Lage gemiddelde check.

Ook heeft de gemiddelde controle van uw product invloed op het succes en de winstgevendheid van contextuele advertenties.

Laten we aannemen dat de gemiddelde conversie van verkeer naar verzoeken 1% is, en om een ​​bestelling van de site te laten plaatsvinden, moeten er ten minste 100 gerichte bezoekers komen. Laten we de minimale (vanuit het oogpunt van reden, niet advertentiesystemen) kosten per klik nemen, waarbij het mogelijk is om de N-de hoeveelheid verkeer naar de site te halen – minimaal 10 cent of 3 euro. We doen een simpele mentale operatie: 100 * 3 euro. = 300 euro. Als u dus bereid bent om voor elke potentiële klant te betalen vanaf 10% van de bestelwaarde, moet uw gemiddelde factuur minimaal 3.000 euro bedragen.

Verder, als de gemiddelde cheque lager is, zal het aandeel van advertenties in de bestelling hoogstwaarschijnlijk meer dan 10-15% bedragen. Als de gemiddelde cheque hoger is, hebt u daarentegen meer financiële mogelijkheden om potentiële klanten aan te trekken.

Waarneembare seizoensgebondenheid van het product.

Als je contextueel adverteren gaat gebruiken als tool om het hele jaar door potentiële klanten aan te trekken, dan is het aan te raden om een ​​testadvertentiecampagne uit te voeren in een periode dat je seizoensgebondenheid niet uitgesproken is. Dit komt door het feit dat de geplande indicatoren zullen worden verlaagd als gevolg van de toegenomen vraag, en wanneer het seizoen voorbij is, zal het beeld van het aantal en de kosten van aanvragen worden vertekend. De ideale optie is om voor elk seizoen meerdere testadvertentiecampagnes uit te voeren.

Hoge concurrentie in uw branche.

Een zeer belangrijke factor bij het bepalen van de kosten van een applicatie is het concurrentievermogen van het onderwerp, aangezien de tarieven er rechtstreeks van afhangen, en dus de berekening van het budget. Seizoensgebondenheid heeft uiteraard invloed op de toename van concurrenten. En over het algemeen blijven de kosten van de applicatie nooit het hele jaar stabiel: onder invloed van veranderingen in vraag en aanbod fluctueren de kosten. Soms loopt het heel abrupt op, in zulke gevallen bespreken we de gewijzigde situatie met de klant en stellen we een nieuwe prijslijst op (meestal is dit slechts een “spiegel” van veranderingen in de productmarkt).

Conversie van uw site.

Dit is een van de belangrijkste factoren die van invloed zijn op de kosten van uw aanvraag. Het is bijna onmogelijk om te controleren hoe gericht en niet-gericht verkeer van uw site wordt omgezet in applicaties. U moet het empirisch proberen, wat betekent dat u een testadvertentiecampagne moet uitvoeren. Hoogwaardig en aantrekkelijk ontwerp, gemakkelijke en begrijpelijke navigatie, gemakkelijk bestellen van producten – dit zijn enkele van de essentiële factoren voor een goede conversie vanaf de site.

Daardoor begrijpt u zelf al dat gissen hoeveel een aanvraag voor een product in elk specifiek geval kost, onmogelijk is en allereerst onprofessioneel is. We zijn toegewijd aan statistieken en cijfers. Wij zijn van mening dat het beter is om 2-3 weken te besteden aan het verzamelen van statistische gegevens en samen met u een adequate prijslijst op te stellen, in plaats van akkoord te gaan met probabilistische cijfers.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/
Internet marketing

Wat is een internet marketing strategie?

Groeien met een internet marketing strategie

Als jij met je business of project zit te denken aan online marketing dan is een internet marketing strategie opstellen een slimme zet. Je zorgt er daarmee namelijk voor dat jij inzichtelijk krijgt wat online marketing voor jou kan betekenen. Hoe kan jij het inzetten om je boodschap tot uiting te brengen? Wie is de doelgroep die je wilt bereiken, en waar bevindt deze zich online? Hoe dient deze te worden aangesproken? En wat doen je concurrenten? In de wereld van online marketing zijn er op elke hoek van de straat meerdere concurrenten te vinden. Een kijkje in hun techniek levert jouw online marketingstrategie waardevolle inzichten op.

Formuleer je doelstellingen concreet

Vaak formuleren ondernemers hun doelstelling veel te algemeen. Dit heeft als resultaat dat ze niet goed gemeten kunnen worden. Resultaat geeft motivatie en wanneer je een vrijwel onmogelijk haalbare doelstelling hebt opgesteld zul je deze motivatie niet snel voelen. Ook gebeurt het soms dat er meerdere doelstellingen binnen één zin geformuleerd worden. Dat is niet bevorderlijk voor het monitoren van dit proces. Een internet marketing strategie zorgt ervoor dat je doelstellingen helder zijn geformuleerd en dat deze daadwerkelijk maar één doel hebben. Zo werk jij naar een rendabele toekomst voor je organisatie of bedrijf.

Meten, meten, meten

De gegevens van je internetmarketingstrategie kun jij perfect meten. Online marketing maakt het namelijk mogelijk om vele getallen in de gaten te blijven houden. Hoeveel mensen komen er op jouw website? Hoeveel mensen zien de posts die jij op social media deelt? Hoe vaak wordt een e-mail geopend en wordt er op een betreffende link geklikt? Deze informatie is cruciaal in het bepalen van de volgende stappen in je campagnes. Op basis van je internet marketingstrategie bepaal jij wat je als volgende stap moet doen om je opgestelde doel te behalen.

Blijf continu bijstellen om relevant te blijven

Online marketing is zeer veranderlijk. Een trend die deze week erg populair is, kan volgende week alweer achterhaald zijn. Let er daarom op dat je te allen tijde onderhoud pleegt aan je internet marketing strategie. Deze kun je daarom nooit voor de volle honderd procent af hebben: deze vergt een reguliere update.

Hulp nodig bij het opstellen van je internet marketing strategie?

Voor jij met je onderneming stappen neemt op het gebied van online marketing kun je het best al je mogelijkheden in kaart brengen. Wat moet je doen en wat kun je beter laten? Waar liggen jouw kansen en op welke manier kun jij beter scoren dan je concurrenten? Hoe haal je het meeste klanten binnen en wat draagt bij aan het met hen opbouwen van een langdurige klantrelatie. Een internet marketing strategie biedt jou en je bedrijf antwoord op al deze vragen en meer.

https://www.omcbase.nl/internet-marketing-strategie/
Internet marketing

Voordelen van een social media partner

Samenwerken met een social media partner

Als jij jouw bedrijf online wil laten groeien kun je overwegen om samen te werken met een social media partner. Dit is een mooie manier om mensen te laten kennismaken met jouw bedrijf. Een partij als deze weet exact hoe jij dit het beste kunt aanpakken. Er is hiervoor geen kant-en-klare oplossing te vinden. Bij een social media partner krijg jij altijd een oplossing op maat. Zo weet je dat jij echt de potentie hebt om te gaan groeien op internet.

Steek boven je concurrenten uit

Tegenwoordig zijn er talloze accounts en kanalen op de social media platformen. Dit geldt voor zowel persoonlijke als voor commerciële accounts. Omdat het internet (voor ieder bedrijf) vrij toegankelijk is kan ook elke ondernemer een website opstarten. Daarbij maakt deze wellicht direct kanalen aan op social media. Het is zaak dat jij boven alle concurrenten in jouw vakgebied kunt uitstijgen. Hoe je dat doet? Dat weet de social media partner.

Spreek op social media de juiste doelgroep aan

Wat van wezenloos belang is, is dat jij de juiste doelgroep aanspreekt. Denk goed na over welke mensen jij wilt bereiken. Als het goed is kun je dit vinden in de strategie achter je business. Een social media partner gaat jou vertellen waar jouw beoogde doelgroep online zoal te vinden is. Tevens weet een bedrijf als dit exact hoe deze aangesproken willen worden. Ook over facetten als uploaddagen en -tijden zal de partner in sociale media jou adviseren. Zo ben jij ook online helemaal aanwezig.

Social media is open en breed

Realiseer je dat social media open is en heel breed. Een kenmerk hiervan is dat men vlug hun ongenoegen uit. Bereid je strategie op social media dus goed voor. Hiermee beperk je het aantal eventuele nare opmerkingen van mensen. Het is belangrijk om continu te blijven monitoren hoe jouw campagne scoort. Moet deze flink bijgesteld worden? Of stop je er juist nog extra geld in om deze een extra boost te geven? Frequent overleg met de social media partner is hierbij aan te raden.

Doe een beroep op een fullservice social media partner

Een fullservice social media partner ontzorgt jou totaal op dit gebied. Je socials in de gaten houden kan een tijdrovende klus zijn. Het bedrijf waarmee jij samenwerkt neemt deze taak op zich. Zo heb jij tijd over voor je eigen business. De social media partner helpt met het bedenken, uitwerken, monitoren, aanpassen en evalueren van strategieën. Zo ben jij totaal voorzien op de digitale kanalen. Je werkt aan je online bekendheid terwijl je zelf tijd overhoudt. Met een social media partner is dit mogelijk geworden.

https://www.socialbase.nl/