Gezondheid

Op zoek naar een tandarts in Utrecht?

Heb je een tandarts nodig voor je controle en woon je in- of nabij Utrecht? Een tandarts om de hoek is natuurlijk wel fijn, want het is niet ieders favoriete uitje, dus je wil zo min mogelijk tijd kwijt zijn aan een tandartsbezoek. Ben je net verhuisd of op zoek naar een nieuwe tandarts? Dan kan je terecht bij deze gespecialiseerde tandarts in Utrecht. Meer weten over deze tandarts en haar kwaliteiten? Bekijk nu de website.

De tanden

Iedereen wil natuurlijk een goed en verzorgd gebit hebben. Een gebit is een belangrijk onderdeel van je gezicht en een gebit trekt ook snel de aandacht. Het staat altijd goed verzorgd als iemand een mooi en recht gebit heeft. Daarom zijn tandartsbezoeken van groot belang, maar ook de persoonlijke verzorging ervan. Laat dus twee keer per jaar je tanden controleren en luister naar de verzorgingstips van de tandarts. Zorg ervoor dat je een tandarts hebt waar je je op je gemak voelt, want een tandartscontrole zijn niet de leukste afspraakjes.

De kwaliteiten van Staalwijk Tandartspraktijk

De voordelen van deze tandarts is dat ze gespecialiseerd zijn in implantologie en endodontologie. Dit wil zeggen dat zij gewoon implantaten kunnen plaatsen als je een ongeluk hebt gehad. Hierdoor krijg je gewoon weer een mooi gebit en hoef je je daar geen zorgen meer over te maken. Persoonlijke aandacht is erg belangrijk bij een tandarts en Staalwijk Tandartspraktijk denkt daar hetzelfde over. Ze zijn namelijk ook gespecialiseerd in het behandelen van mensen met angst door middel van hypnosetechnieken.

Een afspraak maken?

Wil je graag een afspraak maken bij Staalwijk Tandartspraktijk om te kijken of dit wat voor jou is en is dit voor jou in de buurt? De afspraak kan je makkelijk maken op verschillende manieren. Vul bijvoorbeeld je gegevens in op de website en zij zullen contact met je opnemen. Liever binnenwandelen? Dat kan ook, maar bellen is natuurlijk ook altijd een mogelijkheid.

https://www.staalwijktandarts.nl/
Gezondheid

Waarom meditatie in Rotterdam?

Meditatie in Rotterdam wordt vandaag de dag door veel Nederlanders nog steeds als zweverig gezien, maar niets is echter minder waar en zweverig is eigenlijk een begrip dat voor iedereen weer anders is. We horen veel mensen dan ook zeggen over meditatie in Rotterdam dat ze er te nuchter voor zijn, terwijl er eigenlijk niet iets bestaat wat meer nuchter is dan meditatie in Rotterdam. Er zijn soms inderdaad wel media die er een beetje lacherig over doen, maar meditatie in Rotterdam zou eigenlijk voor iedereen wel goed kunnen zijn. Meditatie in Rotterdam is eigenlijk iets wat vroeger al door veel verschillende geloven werd toegepast en vandaag de dag nog steeds door ons wordt gebruikt. Ook blijkt uit onderzoek dat het kan zorgen voor emotionele balans en dat mensen die mentale problemen hebben zich hier veel beter bij voelen. Dit zou kunnen komen omdat meditatie in Rotterdam ervoor kan zorgen dat men meer in het hier en nu leeft en zich hierbij minder zorgen maakt over het verleden en dingen die in de toekomst zouden kunnen gaan gebeuren. Dit wil echter niet zeggen dat meditatie in Rotterdam de oplossing is voor alle problemen, maar het kan wel bijdragen aan de oplossing ervan. Daarnaast is meditatie in Rotterdam ook iets wat voor iedereen verschillend uit kan pakken. De een heeft er namelijk wel veel baat bij en de ander helemaal niet. Indien jij graag meer wilt weten over meditatie in Rotterdam en als je zeker wilt weten dat het voor jou van toevoeging kan zijn, raden wij je aan om even contact op te nemen met onze organisatie, zodat wij je meer kunnen vertellen over meditatie in Rotterdam. Op onze website hebben wij al meer informatie hierover staan en als je zelf nog iets wilt toevoegen of iets wilt vragen, kun je hiervoor natuurlijk te alle tijde contact met ons opnemen.



Gezondheid

Hoe word je stress bestendig

Hoe word je stress bestendig

Elk mens ervaart wel eens stress. Stress kan in verschillende situaties ontstaan, maar ook een ieder gaat hier anders mee om. Het lijkt om sommige mensen zonder stress door het leven gaan, echter is dit niet het geval. Stress is een spanning en deze spanning kan soms ook positief zijn. Het kan je motiveren om een extra beentje voor te zetten, echter wanneer deze spanning grotere vormen aan gaat nemen en je echt in de weg gaat zitten, dan spreken we over stress. Een stress die we beter kunnen vermijden.

Wanneer ervaar je stress

Stress ontstaat wanneer er meer op je af komt dan dat je aankunt. De hele dag door komt er van alles op je pad wat stuk voor stuk stress zou kunnen veroorzaken. Toch levert de ene situatie sneller en meer stress op als de ander. Een collega die klaagt, een vergeten afspraak of te veel werk aangenomen, het zijn allemaal situaties waarvan je in de stress kan schieten. Stress situaties doen zich zowel op het werk, op school als in de thuissituatie voor.

Bepaal je grens

Stress kan lichamelijke en psychische problemen veroorzaken. Om te voorkomen dat stress je lichaam over neemt, is het goed om te bepalen waar jouw grens ligt en deze ook goed te bewaken. Je zult de situatie vast herkennen waarbij je toch maar ja zei tegen die ene opdracht, terwijl je al te veel werk hebt liggen. Of dat je toch dat feestje even helpt organiseren, omdat het zo een goede vriendin is. Herken de situaties op tijd en leer voor jezelf op te komen. Nee is geen schande, soms hebben we gewoon geen tijd. Bewaak je eigen grens om te voorkomen dat het te veel word en je leven alleen nog uit stress bestaat.

Vrouwen langer stress

Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen langer het stresshormoon vast houden in hun lichaam dan mannen. Vrouwen lopen dus langer rond met een gevoel van stress. Als je realistisch kijkt word er vaak van vrouwen ook meer veracht als de man, ze zorgen voor de kinderen, het huishouden, boodschappen doen en daarnaast ook vaak nog een fulltime baan.

De stress de baas

Je zult vast de situaties hebben herkent die jou stress bezorgen, maar wat als je al in stress leeft en je wilt er van af? De belangrijkste regel is dan kies voor jezelf. Stel jezelf voorop en bedenk bij elke vraag, kan ik dit er nog bij hebben? Als het antwoord Nee is, zeg dan ook echt nee. Laat je niet overhalen maar blijf bij jouw standpunt. Neem de tijd voor jezelf. Plan dus ook leuke momenten in waar je niets hoeft en gewoon een stukje gaat wandelen, een filmpje kijken of misschien wel gewoon slapen. Sporten helpt ook zeer goed tegen stress. Je zorgt voor jouw eigen lichaam, waarbij je dus jezelf op de eerste plaats zet. Sporten helpt je ook te ontladen en zorgt dat je de juiste hormonen aanmaakt om je weerstand te verhogen. Sporten maakt dus stressbestendig.

 

Groet,

Bijnierklachten.nl

 

 

https://www.bijnierklachten.nl/hoe-weet-ik-dat-ik-bijnieruitputting-heb/
Gezondheid

Is het goed om voor je restaurant een interieurontwerper in te huren?

 

Zonder twijfel is één van de belangrijkste redenen om naar een restaurant te gaan, om te kunnen genieten van het eten met je naasten en dierbaren. Sommigen van jullie kunnen echter ineenkrimpen door of juist waardering tonen voor een interieur van een restaurant. De interieurontwerpen van restaurants zijn minder breed en gedetailleerd dan bijvoorbeeld de ontwerpen van hotels. Eigenlijk is een restaurant een kleine ruimte om gewoon gezellig te eten en vereist het daarom specifieke voorwaarden. De soort decoratie is echter afhankelijk van de voorkeuren van de restauranteigenaar en de grootte van het bedrijf.

 

Als je een klein restaurant runt, is het omdat je het zelfstandig kunt uitvoeren vaak een kleine moeite om het interieur te ontwerpen. Je kunt de hulp gebruiken van een aantal geweldige tijdschriften en/of het internet om de subtiele aanpak te krijgen en bekend te raken met de meest geavanceerde stijlen en ideeën. Je zult ook nuttige tips en andere dingen met betrekking tot interieurontwerp kunnen leren. Je kunt de spullen om je restaurant mee te versieren zelfs online kopen. Je kunt de stoffen, menukaarten en schilderijen laten ontwerpen door kunstenaars op het internet en je kunt dingen van verschillende sites samenstellen en zo alles naar je eigen smaak maken.

 

Aan de andere kant is het, als je een groot restaurant runt, wel de moeite waard om een professionele restaurantontwerper in te huren voor het ontwerpen van het interieur. Als je hier geen gevoel voor hebt of niet erg bekwaam bent in het ontwerpen en decoreren, kan een gerenommeerde interieurrestaurantontwerper inhuren die ruime ervaring heeft met het ontwerpen van hotels en restaurants echt het verschil maken. Voordat je besluit om een ontwerper in dienst te nemen, moet je ervoor zorgen dat je zijn/haar eerdere werken eens goed bekijkt. Probeer indien mogelijk de door hem/haar ontworpen restaurants of hotels persoonlijk te bezoeken. Vergelijk de prijzen die worden aangeboden door de verschillende ontwerpers. Bespreek ook je behoeften met hen terwijl je hun eerdere werk goed bekijkt.

 

Overigens moeten de interieurs van een restaurant zodanig zijn ontworpen dat het de essentie van de regio waar het zich bevindt manifesteert. Het type voedsel dat een restaurant serveert, heeft natuurlijk ook effect op de interieurontwerpen. Als het bijvoorbeeld een restaurant is, die keukens aanbiedt die betrekking hebben op een bepaalde buitenlandse locatie, dan moet het interieur en de decoratie iets van dat land vertegenwoordigen.

Kortom, het ontwerpen van restaurantinterieurs is niet iets heel bijzonders en ingewikkelds maar het kiezen van een ervaren interieurontwerper voor restaurants kan er wel voor zorgen dat jouw restaurant in het oog springt.

 

http://www.kajola.net/nl/
Gezondheid

Podotherapie is in Dordrecht direct toegankelijk voor u

Tegenwoordig is het gelukkig mogelijk om op eigen initiatief een afspraak te maken bij een podotherapeut. Podotherapie is namelijk voor iedereen toegankelijk. Een verwijzing van de (huis)arts is niet meer nodig om een bezoek te brengen aan de podotherapeut. Indien gewenst, kunt u altijd nog eerst een afspraak maken bij uw huisarts. Directe toegankelijkheid voor podotherapie in Dordrecht heeft voordelen. Zo komt u met voetklachten direct bij de specialist terecht. Er gaat geen lange tijd overheen totdat u kunt beginnen met het werken aan uw herstel. Uiteraard blijft de huisarts een centrale rol spelen in de coördinatie van uw zorg. De podotherapeut blijft uw huisarts informeren, tenzij u specifiek aangeeft dat u dat niet wenst.   

Hoe gaat podotherapie bij de specialist in Dordrecht in zijn werk?

Hoe gaat het in zijn werk nadat u een afspraak heeft gemaakt bij Podotherapie van der Nat? Er vindt een onderzoek plaats, dit is het belangrijkste deel van uw bezoek aan de podotherapeut. In dit consult wordt u met veel aandacht en zorgvuldigheid onderzocht. Houdt er wel rekening mee dat het tijdens een deel van het onderzoek meestal noodzakelijk is dat u uw schoenen, sokken en lange broek uit heeft. Zo kan op de juiste manier de stand van uw bekken, heupen en knieën worden onderzocht. Een compleet onderzoek bestaat uit verschillende onderdelen. Dit neemt ongeveer 30 tot 45 minuten in beslag.  

Uitstekende podotherapie bij gezondheidscentrum in Dordrecht

Een podotherapeut is een specialist die verstand heeft van alles op het gebied van de voet en de klachten die daaruit voortkomen. Voeten behoren tot de basis van het lichaam en dit maakt dat veel lichamelijke klachten te verklaren zijn vanuit de voeten. U kunt hierbij denken aan diverse therapiemogelijkheden, bijvoorbeeld rug- of heupklachten, voortkomend uit een afwijkend functioneren van de voeten of het looppatroon. Podotherapie van der Nat in Dordrecht zoekt gericht naar de oorzaak van uw pijnklachten. Op basis van de vastgestelde oorzaak stelt de podotherapeut een behandelplan voor u op. Ook behandelt de podotherapeut huid- en nagelaandoeningen en voorziet u van preventieve adviezen. Een afspraak is zo gemaakt.   

 

Gezondheid

7 tips voor behandeling van paniekaanvallen

Paniekaanvallen zijn intens stressvol. Het zijn de soorten gebeurtenissen die zo aftapbaar zijn dat degenen die ze ervaren, als gevolg hiervan een tijdelijke of langdurige depressie kunnen krijgen. Duizenden mensen worden in het ziekenhuis geconfronteerd met hun paniekaanvallen voor hartaanvallen en duizenden anderen ervaren een diepe gezondheidsangst als gevolg van regelmatige, aanhoudende aanvallen.

Het valt dus niet te ontkennen dat paniekaanvallen een heel reëel probleem zijn. De vraag is dan wat er kan worden gedaan om paniekaanvallen te voorkomen of te behandelen. Hieronder staan een aantal precentietips voor het voorkomen van paniekaanvallen.

Paniekaanval behandeling en Preventietips

  • Beheers je ademhaling
    Begin met te leren hoe je je ademhaling kunt beheersen als je hyperventileert. De sleutel tot het beheersen van je ademhaling is langzaam opzettelijk ademen en vechten tegen de drang om te snel of te vol te ademen. Probeer in totaal 14 tot 15 seconden te nemen, met 5 in te ademen, 2 of 3 in te houden en vervolgens uit te ademen voor 7. Doe dit wanneer je denkt dat je “paniekerig” bent en hoewel je misschien niet in staat bent om te stoppen met aanval, zou je de ernst ervan moeten verminderen.
  • Bezoek de dokter
    Hoewel paniekaanvallen zelden worden veroorzaakt door een gezondheidsprobleem, is het bezoeken van een arts een belangrijk onderdeel van het verkrijgen van de geruststelling die u nodig hebt om verder te gaan met uw paniekaanvallen. Wanneer gezondheidsproblemen worden uitgesloten, kunt u gemakkelijker beweren dat uw paniekaanvallen het probleem zijn. Maar wees gewaarschuwd: zelden hoort het horen van een dokter dat kleine stemmetje in je achterhoofd dat zich zorgen maakt over je gezondheid. Dus denk niet dat een bezoek aan een dokter je ervan zal weerhouden om je zorgen te maken.
  • Begin erover te praten
    Er is een neiging om je te schamen voor je paniekaanvallen en proberen ze te bestrijden. Wanneer je in het openbaar bent – of zelfs alleen zit – en je begint het gevoel te krijgen dat er iets mis is, is de neiging om te proberen het weg te duwen en het zelf te repareren. Maar mensen met angst worstelen binnen te veel “in hun eigen hoofd.” Je moet zo veel mogelijk uit je eigen gedachten komen. Dus praat met de mensen om je heen erover, of bel iemand die je vertrouwt en laat hen weten hoe je je voelt.
  • Trainen
    Trainen kan bij sommige mensen paniekaanvallen veroorzaken vanwege de manier waarop ze hartslag en vermoeidheid interpreteren. Maar lichaamsbeweging is ook een krachtige tool voor het verminderen van angst, een functie die de geestelijke gezondheidsvoordelen van verschillende angststoornissen nabootst. Praat met uw arts over meer bewegen, omdat het een belangrijke aanvulling is op elk plan voor vermindering van de angst.
  • Gezonde levensstijlen
    Het handhaven van een gezonde levensstijl is ook een cruciaal onderdeel van het overwinnen van je angst. Dieet speelt een grote rol en je moet ervoor zorgen dat je genoeg vitaminen binnenkrijgt, omdat vitaminetekorten enkele ongemakken kunnen veroorzaken die paniekaanvallen kunnen veroorzaken. Maar slaap is misschien het belangrijkst. Slaapschuld veroorzaakt een groot aantal problemen die leiden tot paniekaanvallen, zoals hoofdpijn, zwakke spieren en problemen bij het scherpstellen. Gezond leven is echt een belangrijk onderdeel van het overwinnen van paniek.
  • Aanpassen aan triggers
    U kunt ook iets proberen dat bekend staat als desensibilisatie. Hoewel dit het beste kan worden gedaan in de aanwezigheid van een therapeut of getrainde expert, is desensibilisatie de handeling van wennen aan uw triggers totdat ze geen angst meer veroorzaken. Als u bijvoorbeeld ontdekt dat duizeligheid de neiging heeft uw aanvallen te activeren, kunt u opzettelijk proberen te wennen aan duizeligheid door rond te draaien in een stoel of in een cirkel. Je kunt opzettelijk hyperventileren, je kunt je hartslag op gang krijgen door op zijn plaats te lopen – er zijn veel verschillende strategieën die je kunt gebruiken om te wennen aan elke fysieke trigger van je paniekaanvallen, zodat ze minder angst veroorzaken wanneer ze zich voordoen.
  • Laat jezelf de aanval hebben
    Een van de moeilijkste dingen die je kunt doen, is ook een van de belangrijkste. Je moet in orde zijn met paniekaanvallen. Dat betekent dat als je merkt dat je bijvoorbeeld paniekaanvallen krijgt als je naar het winkelcentrum gaat, je dan toch naar het winkelcentrum moet gaan als dat nodig is zonder het te vermijden, alleen maar omdat je daar paniekaanvallen krijgt. Wees ok met het idee dat er een paniekaanval zal gebeuren. Wanneer / zo ja, wacht u af en gaat u meteen door met uw dag.
Gezondheid

Zo kom je af van donkere vlekjes op de huid (stappenplan)

 

Donkere vlekken op de huid verwijderen Stappenplan

 

Donkere vlekjes op de huid worden ook wel pigmentvlekken genoemd. De vlekjes bestaan uit een ophoping van pigment. Vlekjes kunnen altijd van vorm en grootte variëren. Geen enkel vlekje zal er hetzelfde uitzien. Donkere vlekjes op de huid ontstaan in de meeste gevallen door blootstelling aan de zon. Door de huid bloot te stellen aan zonlicht, maakt deze op de automatische piloot melanine aan. Dat is een natuurlijk en doodnormaal proces dat als functie heeft de huid te beschermen. Echter gaat er in dit proces wel eens iets fout met als gevolg pigmentvlekken of melasma. Bij melasma is er vaak sprake van een donker masker in het gelaat.

 

Hieronder enkele tips die je er vanaf kunnen helpen

Donkere vlekken op de huid kunnen gemakkelijk verminderd worden. Met onderstaande tips kom je al een heel eind;

  1. Bescherm de huid tegen kou en zonlicht: Door kou kan de huid uitdrogen en schaal worden. De huid wordt dan vaak ook dunner waardoor je eerder kans hebt op pigmentvlekken. De zon is de grootste boosdoener want die activeert melanine aanmaak. Smeer een hoge spf factor op en herhaal dit desnoods een paar keer per dag.

  2. Gebruik pigment verlichtende crèmes: Bij bestaande pigmentvlekken kun je ervoor kiezen om een huidverlichtende crème te gebruiken. Deze crème zal de pigmentvlek lichter van kleur maken waardoor deze minder opvalt. Een goede crème is van het merk Skinlight Whitening Treatment.

  3. Ga niet in de volle zin zitten: dat geldt voor een zonvakantie, maar ook voor een skivakantie. Wanneer je huid gevoelig is voor de aanmaak van pigment dan wordt dat op dit soort momenten geactiveerd waardoor je wellicht meer pigmentontwikkeling krijgt. Ga dus nooit in de volle zon zitten, kun je hier niks aan doen, draag dan een hoedje of pet om toch je gezicht zoveel mogelijk af te schermen.

 

Gezondheid

Hoelang is alcohol zichtbaar in je bloed

Misschien wist je niet dat het mogelijk was, maar wanneer je een avondje flink hebt gedronken kan je de volgende ochtend nog sporen van alcohol in je bloed vinden, wat dus ook inhoud dat je opgepakt kunt worden tijdens het rijden. Om dit te voorkomen wil je weten hoelang alcohol zichtbaar is in je bloed, en eventueel hoe je snel nuchter worden na alcohol kunt. Die informatie hebben wij voor jou verzameld

Hoelang is alcohol zichtbaar in je bloed

Per drankje duurt het gemiddeld 1,5 uur om alle alcohol af te breken, en hiermee kun je dus uitrekenen hoelang het voor jou duurt voordat er geen alcohol meer zichtbaar is in je bloed. Maar wat het promillage alcohol in je bloed is hangt ook nog af van je gewicht en je geslacht, om jouw promillage preciezer te berekenen kun je de onderstaande formule gebruiken.

BAG = (a x 10)/ (g x r) – (u – 0,5) x (g x 0,002)

A = aantal glazen alcohol gedronken

G = lichaamsgewicht in kg

R = voor mannen 0,7 en voor vrouwen 0,5

 U = het aantal uren vanaf het eerste glas

BAG staat hier voor het bloedalcoholgehalte en het antwoord is promillage, 0 houdt dus in dat er geen alcohol meer in je bloed zichtbaar is en wanneer het onder de 0,5 zit mag je nog autorijden.

Snel nuchter worden na alcohol

Wanneer het gaat om autorijden is het waarschijnlijk het slimst om geen risico te nemen en uit te gaan van 1,5 uur per glas, maar als je ergens anders nuchter voor wil worden kun je bijvoorbeeld een anti kater pil gebruiken.

De anti kater pil bevat het werkzame bestandsdeel asparagine. Asparagine versnelt het alcoholafbraakproces en zuivert het bloed, op die manier is de alcohol sneller jouw bloed uit en ben je dus ook sneller nuchter. Bovendien kun je een kater voorkomen door het innemen van een anti kater pil. Doordat het alcohol dus sneller je bloed uit is zal je ook minder last hebben van een kater en voel jij je de volgende ochtend een stuk beter. Een anti kater pil werkt dus dubbelop, je kunt een kater voorkomen en je bent sneller nuchter.

De volgende ochtend dat je ergens nuchter voor moet zijn kun je de bovenstaande formule gebruiken om te berekenen hoeveel je kunt drinken en wanneer je dan moet stoppen met drinken, en om deze tijd iets verder te rekken kun je een anti kater pil gebruiken om het proces te versnellen. Zo kun je toch van een paar glazen alcohol genieten wanneer je de volgende ochtend zonder kater vroeg op moet. Want er is niks vervelender dan het uitgaan te moeten missen omdat je de volgende ochtend moet werken bijvoorbeeld.

Gezondheid

Met een assertiviteitstraining leer je voor jezelf opkomen

Vind jij het ook zo lastig om voor jezelf op te komen en kun je slecht nee zeggen als mensen je om een gunst vragen maar je er eigenlijk geen zin in hebt, volg dan eens een assertiviteitstraining bij Act in Move. Met een assertiviteitstraining zul je dit soort lastige situaties een stuk beter aankunnen zonder je steeds schuldig te voelen omdat je een keer nee hebt gezegd. Het is erg belangrijk in het leven dat mensen leren hun eigen grenzen te stellen en deze ook te bewaken, want dit kan veel ellende veroorzaken zoals een burn out. Het wil ook niet zeggen dat je bot hoeft te worden als je nee zegt, maar je hebt de vrije keus om dat wel te mogen zeggen. Vooral in deze tijd waarin er veel van je wordt gevraagd zowel op het werk als privé is het belangrijk om voor jezelf op te komen, want niemand kent beter jouw grenzen dan jijzelf. Tijdens een assertiviteitstraining leer je wat voor jouw belangrijk is en hoe je voor je zelf kunt leren op te komen, dit is erg belangrijk in je leven, omdat je anders wel eens een afvalputje kunt worden. Mensen gaan dan misbruik van je goedheid maken. Het is nooit te laat om je nu in te schrijven voor een assertiviteitstraining.

Volg een assertiviteitstraining!

Een assertiviteitstraining is speciaal voor mensen die het moeilijk vinden om nee te zetten en zich daarom voor een karretje laten spannen om dingen te doen waar ze eigenlijk geen zin in hebben. Deze mensen durven zich niet zo goed uit te spreken in zowel hun werk als in de privésfeer. En heb je ergens wel een mening over die je graag zou willen vertellen, dan is vind je het moeilijk om dit te verwoorden en kom je aan het stotteren, zodat je eigenlijk niet serieus wordt genomen. Of je denkt laat ik mijn mond maar houden en heb je geen zin de confrontatie aan te gaan. Tijdens de assertiviteitstraining zul je moeten leren om voor jezelf op te komen, maar hierbij ook rekening leert te houden met een ander. Dit zul je alleen kunnen leren wanneer je hier veel mee gaat oefenen en dat zul je tijdens de assertiviteitstraining veel doen door middel van rollenspellen. Deze rollenspellen zul je doen in een veilige omgeving en het is van belang dat je hiermee verder aan de slag gaat in de dagelijkse praktijk. Je kunt ook na de assertiviteitstraining ook in lastige situaties altijd terug vallen op degene die je deze training heeft gegeven en dat is wel een prettige bijkomstigheid.

http://www.actinmove.nl/assertiviteitstraining/